Dapat juga berjumpa akhirnya

​Dari 2 minggu sudah kita berdua plan nak berjumpa. Bagi date A, kita boleh dia tak boleh. Bagi date B, dia boleh kita pulak boleh.

Mujur juga MB Selangor bagi cuti semalam jadi yes…kami dapatlah berjumpa sebelum si dia pindah balik ke tanah kelahirannya minggu depan.  Kalau dah pindah ntahlah bila tahun pulak nak berlaga pipi.  Walaupun ammi kerja di Selangor tapi semalam ammi masuk office sebab ada benda perlu difail di Kuala Lumpur.  Dah alang-alang tu yang memang set untuk jumpa juga ngan dak Linda ni.

Kita jumpa di MyTown je sebab ammi malas nak tukar-tukar train tapi alahaii sian pulak Linda jauh. 

Sementara nak tunggu Linda sampai sempatlah ammi layan drama Bulan Henti Bicara. Ehhh si Jamali dalam cerita ni dengan Mahadi dalam cerita Nur tu memang adik beradik gamaknya. Perangai lahanat bethol hahaha.

Linda sampai je marilah kita lunch.  Makan kat Nandos je sebab ammi pun tak tahu nak makan mana.

Sambil makan sambil borak. Maaflah ye Linda, banyak pulak mulut ammi ni kan. Gitulah bila jumpa orang yang kita dah kenal. Walaupun baru 1st time jumpa face to face tapi sebab kita selalu baca blog rasa macam dekatttt je dia dengan kita.

Tak lama mana pun kitorang jumpa. Dah kenyang tu, kita exchange hadiah pastu marilah kita balik. Tapi nak balik ke MRT tu pun drama jugak. Boleh tak kita berdua sesat tak jumpa jalan ke MRT tu ahaks. Aduhaiii kelakarlah pulak.

Alhamdulillah, ammi sampai Seremban macam biasa dalam jam 7. Ammi sampai dah awal, abah yang lewat jemput sebab dia leka main bola kat padang sampai dah nak azan Maghrib. 

Ni hadiah dari Linda untuk ammi.  Banyaklah pulak.  Ammi bagi dia seketul je. 

Dan dah selamat fridge magnet ni duduk bersama kawan-kawan FM yang lain. Awak berkawanlah elok-elok kat situ ye jangan gaduh-gaduh.

0 comments