Hari Ahad hari gaduh kami suami isteri.  Hahhahah gaduhlah sangat.

Abah ke KL atas jemputan surau terbuka di perumahan lama.  Dia bawa sekali Ozil sebab Ozil excited nak jumpa kawan lama.  Ammi pula ada jemputan rumah terbuka kawan sekolah menengah.

Mula-mula nak pegi sekali dengan abah, lepas habis di KL terus ke rumah kawan ammi.  Tapi lepas tu abah ni plan nak melawat abang Ali XPDC di hospital.  Bila dah selesai abah di hari terbuka surau tu, call abang ali ehhhh rupanya dia dah discharge pulak.

Jadinya disebabkan kami terpisah, ammi pergi jelah dengan kawan-kawan ammi.


Tuan rumah yang berbaju Melayu biru tu.  Cikgu cemerlang subject Addmath, Sekolah Sains Tuanku Munawir (SASER).  Ammi pun pelik kenapa kawan-kawan ammi terror math tapi ammi sendu?

Ada kawan sekolah rendah yang jadi cikgu math, lecturer math, yang ini jadi cikgu addmath.  Ammi ko suruh darab 55x3 pun berpeluh satu badan.

Apek baju turqoise tu dia memang ada disetiap sesi kitorang.  Sejenis kawan yang enjin susah nak mati gitu.  Apek yang kat sebelah tuan rumah tu pulak...satu sekolah dengan ammi dari darjah 1.  Tak puas hati betul apek turqoise bila tau ammi kawan dengan apek sorang lagi tu lagi lama dari dia.  Hahhahha.

Khilfi dulu letak SASER sebagai pilihan ke-2 dan nampaknya pilihan pertama dia yang diterima.  Kalau tidak merasalah kawan ammi yang ajar dia Addmath masa form 4 nanti.  SASER ni kalau diikutkan tak sampai 10 minit pun dari rumah ammi.  Takpelah, kita cuba Ozil nanti.

Selesai dirumah cikgu Zal, kita ke rumah arwah kawan baik ammi pulak sebab lebih kurang kat situ juga rumahnya.  Ammi saja je message husband dia dan kebetulan dia ada dirumah.  Rupanya hanya weekend je dorang kat sini sebab anak ke-3 dorang (tingkatan 5) tak dapat berpindah sekolah disebabkan aliran yang dia ambil tak ditawarkan di sekolah yang berhampiran dengan rumah baru ni.


Gambar kami lagi...gambar tuan rumah lupa nak ambik sebab dia sibuk buat air kat dapur.

Alhamdulillah elok kemas rumah arwah.  Pandai dia ajar anak-anak dara dia mengemas dulu.  

Disebabkan ammi tak masak hari Ahad tu, menjelang Maghrib si paling kecik ni dah mengadu lapar.  Solatlah cecepat dan marilah kita dinner di luar je.


Maunya tak lapar...abah kata masa di majlis surau terbuka tu Ozil makan sikit je sebab dia leka borak dan main dengan kawan-kawan.

Begitulah Ahad kami.  Balik lepas dinner terasa penatlah pulak.  Iron baju lelaju, mandi pastu babai.