Hari Sabtu 24.12.2022 awal pagi ammi dah gerak balik ke Melaka.  Ammi tak dapat pun attend majlis pertunangan kak SA.  Awal-awal masa dijemput ammi dah maklumkan yang ammi mungkin tak dapat hadir sebab ada kenduri keluarga di Melaka.  Kendurinya hari Ahad pagi, tapi hari Sabtu tu hari merewang.  Kalini adik-beradik pilih untuk masak sendiri...jadi segala proses mula dari zero.

Sebab ammi bukan otai yang akan memasak...jadi tugas ammi biasanya bab kupas bawang, potong cili, rebus cili, blend cili, basuh ayam, nanti nak basuh pinggan mangkuk cawan dalam gobok, lap-lap.  Kita settle kerja kita kita serahkan pada yang pakar untuk acara masak-memasak.  

Sebelum balik Melaka kenalah alas perut dulu.  Memula ingatkan nak ke Warung BamBam di Bukit Chedang tapi bila baca review kata kena beratur, selalu penuh ammi macam...takyahlah.  Cari kedai lain jelah.  Ammi google je dan nampak ada menu roti bakar arang kat kedai ni.  Moh le kita cuba.


Restoran Abang Buncit Seremban 2.  Dia buka di tepi rumah je.

Alamat:
341, Lorong S2 E12/1, Garden Homes,
 Seremban 2, 70300 Seremban


Gambar ihsan Google.



Dia ni hantu telur separuh masak.


Ammi tak order pun roti bakar telur goyang ni.  Masa orang tu hantar, rupanya dia silap buat dan kita ambil jelah...buat-buat ghaso orang kata.  Tau-tau je sebelum sempat Kyra ambil gambar dah hilang telur sebelah.  Laju betul tangan Khilfi.


Roti Bakar Butter untuk Ozil.


Roti telur favourite Kyra


Roti Sarang Burung Jantan untuk Abah & Khilfi


Mee kari ammi.  Mee kari ni self-service jadi ko kaut jelah apa yang nak kaut.  Rasa agak sedap cuma kuahnya cair.  Kalau tak letak sambal tu mmg cair jelah.

Total harga sarapan termasuk air cuma RM33.50 je.  Murah je ammi rasa.

Nama kedai Restoran Abang Buncit...tapi abang yang tebar roti tu (ammi rasa dialah owner) kurus je orangnya.  Dulu-dulu dia buncit kot.