Alhamdulillah...14 tahun sudah usia anak sulung ammi ni.

Nampak memang besar, memang tinggi tapi percayalah dia masih anak-anak kecil lagi.  Ada masa dia masih main kejar-kejar dengan adik dia dalam rumah.  Ada masa dia masih main rebut-rebut makanan dengan adik-adik dia.  Ada masa dia masih terlompat-lompat di luar rumah.  Bila nak matang ni anak?


Anak sulung yang sangat kurang bagi masalah buat abah ammi.  Senang dijaga semenjak dari lahir.  Ingat lagi arwah mama kata "kau campak anak kau ni kat memana pun dia ok je sebab dia senang bawak diri dia".

Ada ke suruh kita campak anak kita kan...macamlah mama tu sanggup bila anak dia ni main campak-campak je cucu dia.  Hahahaha.. Dulu masa mama ada birthday Kyra selalu sambut dengan mama sebab birthday mama 24.12... jadi kita celebrate kecik-kecik dulu kat rumah...pastu weekend balik Seremban celebrate sesama dengan Muma.  Sekarang semua tinggal kenangan.


Sambutan birthday terakhir Arwah Mama bersama cucunya.  25.12.2020.

Tak apalah..yang hidup pasti akan mati.  Kita yang masih disini pun entah bila akan dijemput pergi.  Bukan usia jadi ukuran tapi bila...cukupkah sudah amalan kita?


Cepat sungguh kamu membesar..terasa baru semalam ammi agah kakak sampai kakak terkekek-kekek, terasa baru semalam ammi cium-cium tapak kaki kakak.  

Membesarlah dengan adab yang abah & ammi dah didik, membesarlah dengan penuh rasa kasih-sayang, membesarlah dengan menjaga maruah dirimu, maruah keluargamu.



Semalam ammi cakap dengan dia, ammi kehilangan ayah diusia 20 tahun.  Abah hilang maknya diusia 8 tahun.  Bersiap sedia untuk terima kehilangan abah & ammi.  Dia gelak...tapi ammi tengok ada airmata bergenang dimata dia.  

Pagi tadi ammi cakap dengan dia, pilih nak makan apa malam ni.  Ammi bagi macam-macam pilihan tapi ammi macam tahu apa yang dia akan pilih sebab rasanya setiap kali birthday dari mula kenal dan mula suka makanan ini....itulah yang dia nak (makan stimbot).  Kita tengok jelah nanti betul ke tidak tekaan ammi.