Hari Sabtu pagi lepas Subuh ammi terus keluarkan ayam dari freezer.  Niat di hati nak buat chicken parattal macam dalam video yang "LimauNipis" tu share.  Sebab semua bahannya ada termasuklah yogurt.

Ayam dah lembut ammi pun keluarkan bahan-bahan untuk nak marinate.  Sekali bahan pertama yang dibuka si yogurt tu..alamakkkk.  Dah berkulat pulak dia.  Sian awak lama sangat duduk bertapa dalam peti ais.

Sudahnya tukar planlah.  Bila diberi pilihan Kyra nak kari, Ozil nak kurma.  Suruh osom dan pemenangnya Kyra.  Maka berkarilah kita.


Kari ayam pekat dan kobis goreng ala kedai mamak.


Caranya, tumis biji sawi, bawang merah dan bawang putih tumbuk.  Kemudian masukkan cili kering, daun kari dan ikan bilis.  Biar garing sikit.  Masukkan kubis dan sedikit kunyit serbuk.  Perasakan, kacau-kacau siap.

Petang tu, ammi cakaplah ngan abah tolong belikan kudapan petang.  Ammi nak coffee bun yang ada satu vendor ni jual.  Sedap.  Sekali abah balik dengan mee bandung, waffle, jagung.  Ehhhhh apa ni? Jadinya malam masing-masing dah taknak dinner sebab dah penuh perut dengan minum petang yang sekian punya banyak.

Maka...baki kari pun dibawa ke hadapan (ehhh macam buat akaun pulak ahaks).


Hari Ahad kau makan kari yang sama dari pagi membawa ke malam.  Padan muka. 

Tapi ada pertambahan sayur.  Ammi goreng peria pedas dan buat cucumber raita nak bagi matching dengan kari.  Ozil memang suka sangat dengan raita ni.  


Ha...gitu.  Berbuih-buih pulak mayonisnya tapi elok je tak basi.