1/1/2024 seawal jam 11 pagi kami bergerak ke Melaka.  Plan nak lunch di Melaka pastu bolehlah teruskan misi menghantar si bujang ni balik asrama.  Ammi makan di satu kedai di Durian Tunggal..ammi lupa ambil gambar dan boleh tak ammi lupa terus nama kedai.  Memang itulah sebabnya perlu ambil gambar.  Teruk betul ingatan kamu ni Sharmila!  Sedap juadahnya...tapi aduhaiii kenapa lupa?

Selesai makan, kita pun bergeraklah ke masjid berdekatan MITC tu untuk tunaikan kewajipan.  Masa turun kereta tu Khilfi jalan didepan dan ammi perasan dia betul-betulkan kasut dia sambil berjalan.  Bila ammi ditepi dia baru perasan...laaaaaa patutlah dia tak selesa.  Ternganga kasut kulitnya dibahagian tepi.  Dia pun tak perasan kasutnya koyak.

Settlekan solat semua, googlelah tempat yang boleh tampal kasut.  Semua kata dah full.  Kalau ada pun masih boleh terima tapi kena collect esoknya.  Alahaiii siapa pulak nak collectkan untuk dia.

Abah suggest beli jelah yang lain.  Nak mencari cobbler satu hal, kang nak tunggu lagi satu hal.  Kita ni perjalanan nak balik Seremban belum tentu lancar lagi sebab cuti sekolah baru habis. Cuti panjang pulak tu.  Ngeri juga bila memikirkan.

Pergi ke kawasan berhampiran Mydin MITC tu.  Malas nak masuk Mydin...lain pulak ceritanya nanti.  Kita cari yang diluar-luar je.


Mujur ada yang berkenan dan harga pun bolehlah dibawa berunding.  Pakailah selipar ammi yang kecik tu.  Baru je sebut, lepas ni kalau beli kasut beli di Tan Brothers...hmmmm tak berjodoh dengan Tan Brothers nampak gayanya bab membeli kasut kulit.


RM79.00.  Dia ni pulak rasa bersalah.  "Bayar pakai duit abang jelah, abang ada RM120.00," katanya.  Your money is your money...bak sini duit yg berlebih tu.  Bawak RM50 sudah ke sekolah yang lelebih ni ammi masuk dalam sampul awak.  Makcik-makciknya ada yang bagi duit rupanya haritu.

Lagipun tak ada keperluan sangat pun duit cash.  Semuanya guna card sekarang ni, ammi tinggal topup je e-wallet dia.  Janji kad tu janganlah dia cicirkan.


Lebih kurang jam 3.30 petang kami sampai di sekolah.  Belum ramai student yang balik.  Tapi takpelah...yang lain tu ramai budak tempatan.  Takyah nak harung jam merentas negeri.  Pergilah dia tag in dulu cardnya.


Barang yang menunggu tuannya.  



3 beradik.

Semoga berjaya anak-anak ammi.  Semoga ada juga harapan Kyra untuk turut sama di SBP bagi kemasukan Tingkatan 4.  Tak sabar nak tunggu tarikh 1.3.2024 untuk check keputusan pengambilan pelajar.  

Kyra letak MOZAC as her 1st choice juga sebab katanya nanti senang kalau cuti semua.  Besar harapannya tapi kalau rezeki bukan berpihak pada dia, teruskanlah langkahmu wahai anak.