Hari Sabtu 13.4.2024, kakak ipar ammi buat majlis perkahwinan anak ke-2 dia di Melaka.  Kalau anak pertama dulu buat di Johor tapi yang ini dia buat di Melaka je memandangkan saudara mara ramai di Melaka.  Musim raya pulak tu, jalan confirm jam sana-sini.  Jadi dia fikir adalah lebih baik buat di Melaka.


Bagi laluan jap pengantin lama ni.

Sebenarnya masa memula diberi kain yang berbunga ni ammi macam...alamakkkkk awat camni bunganya.  Ammi ni allergic dengan bunga yang banyak-banyak.  Pastu baju pun dorang belikan juga untuk perempuan.  Dorang beli baju camna ntah warna baby bluelah baju tu.  Ammi pakai bukak pakai bukak berkali-kali dan ternyata ammi sejenis tak suka baju serabut ni.  Mujur ammi ada baju baby blue lain so ammi pakai je.

Masa ammi hantar kain untuk ditempah, ammi bagi kat tailor tu sample kain untuk baju biru tu.  Sekali masa pulang, dia pulang kain yang dah siap je, kain contoh hilang.  Heyyyyyyyyy!!!  Tak kira cari juga sampai jumpa.


Mencari anak teruna berdua tu entah kemana...kita ambil je ber3 dulu.  Hahhaha...reneknya mak ko ni kakak oiiiii.


Dan tadaaaaa...kita berjumpa juga dengan MamaYan.  MY ni sub-con kakak ipar ammi jadi dorang pun kenallah.  Pastu kakak ipar ammi pulak dia pernah nampak ammi komen kat FB MY dan dia macam...Shila, macam mana Shila kenal Azian?  Hahhaha...

Terima masih MY redah jam datang ke majlis ni.  Boleh tahan kaki sembang suami MY.  Boleh masuk kepala ni.

Bila dah jadi baju oklah...lawa jugaklah kain ni.