Assalamualaikum.  Lama betul rasanya tak update apa-apa.  

Ini kisah minggu lepas sebenarnya.

Kisahnya, dalam wallet ammi cuma tinggal beberapa keping duit RM1 je. So, masa sampai dekat Puduraya tu ammi singgahlah di ATM machine nak keluarkan duit.


Punya banyak slot yang diallocate untuk ATM tapi hanya ada BSN je.  Oklah tu janji ada walaupun kena caj extra singgit.  Waktu tu sekitar jam 4 petang. Ammi keluarkan kad dan cucuklah di slot. 

Tiba-tiba datang sorang lelaki dan berdiri betul-betul sebelah monitor ATM tu dan cakap kat ammi, “kak, saya nak 20 ringgit, saya nak balik Sg. Buloh”.  Mata dia memang pandang ke monitor tu dah.

Terkejut ammi terus tak jadi nak tekan pin number. Gaya dia takdelah rupa orang nak balik kemana pun, rupa macam kutu rayap sebab ada bau busuk hapak masa berdiri kat situ.

Ammi terus tekan CANCEL dan cabut kad ammi pastu kata “maaf dik akak belum gaji” dan ammi jalan.  Pastu dia marah kat belakang tu kata “tak guna punya betina”.  Huhuhu....gitu ayat ko ye.

Gigil jugaklah ammi ni.  Ammi dah set dah kalau dia tarik ke apa ammi mmg jerit je sbb kt depan sikit ada kiosk SSM, ada bangla2 jual baju.


Ammi jalan tu toleh-toleh juga ke belakang sebab laluan ammi menghala ke arah arrow tu...dan kawasan yang ramai orang di sebelah satu lagi.  Belah nak turun ke tempat bus tu pun boleh tahan gak ramai gang spesis mamat tadi duduk melepak.  

Gambar-gambar ni ammi ambil di keesokan harinya sebab nak storimori kat sini.

Mujur jugalah duit seringgit-seringgit yang berkepuk dalam wallet jadi penyelamat untuk ammi bayar tambang bus.