Basi dah cerita ni tapi takpelah nak letak juga.

Ammi tak sempat langsung nak update blog.  Kat rumah memang sejenis malas nak on laptop kecuali kalau ada kerja.  Kat office lagilah tak sempat.  Macam-macam benda pulak yang kena buat, nak-nak bila waktu kerja dah "terpendek"...lagi macam kelam kabut.

25/2/2023 - Alhamdulillah dengan sekali lafaz adik bongsu Ammi dah selamat jadi suami orang semula.  Jauh pilihan hatinya..orang Gua Musang gitu.  Jumpa kat mana pun ntahlah sebab sorang kat Seremban, sorang keje kat Bangi.  Jodoh itu rahsia Allahkan...


Semoga perkahwinan yang "ini" lebih mendamaikan, membahagiakan dan mematangkan.

Recap kejadian sebelum hari pernikahan.

Disebabkan hari sebelumnya ammi sampai awal di homestay, jadi ammi masak jelah terus.  Nak tunggu Along macam lambat pulak.  Ammi ada bawak bahan untuk masak dan kebetulan "bakal adik ipar" ada juga hantar ikan & ayam yang dia dah marinate.  Ehhhh rajin betul bakal pengantin ni.  


Ammi masak apa yang ada jelah.  Memula plan dengan along nak buat sambal sardin lawan dengan lemak kobis dan goreng ikan masin.  Sekali dah adik ipar bekalkan lauk tempoyaklah, ikan yang dah marinatelah...kita tukar jelah menu.

Ammi goreng kobis lebihkan kuah pastu pecah telur untuk budak-budak.  Goreng je semua ayam & ikan, masak nasi dan settle masalah perut untuk malam tu.


Selesai makan moh le kita siapkan barang hantaran.  Nak deko siap-siap dari Seremban kang macam mana pulak nak susun dalam kereta.  Sudahnya deko ala kadar jelah.


Pak Tam ni tukang menyemak, mengomen dan makan.

Esoknya lepas subuh ammi buat nasi goreng pecah telur je untuk budak-budak.  Untuk orang besar silalah gi tapau nasi kerabu ke nasi dage ke kat luar.  Balance nasi semalam tak cukup.


Jam 9 pagi kami dah gerak ke masjid tempat nikah tu.
Kitorang pilih tema baby blue...  raya karang pakai semula baju ni..jangan banyak bunyik nak warna lain.


Abi dan Juna.  
Semoga cepatlah Juna ada rezeki dapat adik baru.  Ibu dia pun dah bernikah lain...mana tau ibu dia pun ada rezeki nak bagi Juna adik lagi... double terus adik kamu nanti.


Pengantin 19 tahun dan bakal pengantin.


7 ketul cucu arwah Arshad & Muslimah


Eh...bakal-bakal pengantin 10 tahun lagi? atau kurang?


Ucuk acam ammi...Arjuna Iskandar.

Tahun ni nak masuk tadika 6 tahun...dan ibu dia izinkan untuk Juna tinggal dan sekolah dengan Abinya.  Tahun depan masa masuk darjah 1 ibunya nak Juna sekolah dekat dengan ibunya.  Apa-apa yang terbaiklah buat anak ini.  Masalah juga kan bila anak ni jadi mangsa penceraian.  


Kami 3 beradik... yang kamu berdiri tegak macam nak nyanyi lagu Negaraku kenapa Sharmila?


Gelabah nau muka pengantin... banyak betul soalan dan nasihat tok kadi ni.   Tapi bagus.


Kyra dan mak pengantin perempuan.  "muka kitorang macam sama", katanya.


Tak yah nak over sangat ye kakak-kakak.


Family Along..

Abang ipar ammi pepagi hari ternangis pulak masa sarapan.  Katanya kalau mama ada mesti mama happy sangat.  Abang ipar memang sejenis yang cair bila dengan mama.  Terima kasih abg wan sebab layan dan sayang mama macam mak kandung.



Family Ammi @ Angah.
Terima kasih juga untuk Abah yang selalu letak mama ditempat yang teratas.  


Family kecil kami.  

Alhamdulillah... tak de dah ammi risau apa agaknya adik bongsu ni makan sorang-sorang kat rumah.  Tak de dah risau, dia ni ok ke tak.  Masa awal-awal mama meninggal lagilah ammi dan along risau sebab dia sorang kat rumah.  Kat rumah yang dia biasa duduk dengan arwah mama.  Macam mana dia handle diri dia.  

Semoga Allah sentiasa hadirkan kasih sayang dalam diri kalian berdua dan diri kita semua.