Cuti sekolah dah hampir 2 minggu bermula.  Alhamdulillah urusan tukarkan sekolah Kyra & Ozil dah selesai.  Sekolah Khilfi je.  Hari Selasa ni dia ada ujian untuk tentukan layak ke tidak dia ambil aliran agama di sekolah tu.  Kalau tak layak dia tetap masuk sekolah harian tu tapi masuk aliran perdana je.  Apa-apa jelah.  Sebenarnya masa abah pergi jumpa guru HEM sekolah harian abang ni mula-mula katanya sekolah dia dah penuh intake untuk aliran KAA Tingkatan 1.  Abah tunjuk keputusan UPKK & UPSRA Khilfi barulah cikgu tu kata..ok bolehlah proceed.

Tapi besarlah juga harapan ammi untuk dapat panggilan ke MRSM or SBP.

Berbalik pada kisah cuti sekolah...dah cuti maka Kyra balik dari asrama bersama semua barang-barang dia sebab ammi nak tukarkan je dia ke sekolah yang dedekat dengan rumah tapi masih di dalam aliran yang sama.  Sebabnya adalah...outing untuk KAA ni setiap dua minggu.  Masaklah abahnya nak naik KL menjemput anak dara balik dari asrama tiap 2 minggu...pastu hantar semula hari Ahadnya.  

Masa ammi suruh dia sort kasut-kasut untuk nak packing balik Seremban...sekali dengan bangganya dia tunjuk kasut sekolah dia.  Ya Allahhhhh...apa rupa kasut sekolah anak dara ammi ni.  Selama ni kalau balik outing dia guna kasut sport je..kenapa awak redha sangat ni?  Tak reti ke nak cakap kasut dah rupa camni nak ooiiii??


Koyak yang boleh masuk 2 jari ha... seriuslah anak dara umur 14 tahun tak malu pakai kasut camni?


Ni ha rupa kasut dua-dua belah.  


Belah tapaknya pun berlubang juga.

Ammi tanya, kenapa tak cakap dengan abah ammi kasut dah koyak.  Alahhhh...bukan gi mana pun.  Dari asrama pergi kelas je pun jawapannya.

Redha itu sifat yang mulia dan terpuji...tapi janganlah terlalu redha dan pasrah nak oi.  Sesekali cubalah minta sesuatu untuk diri sendiri.  Lainlah kalau kasut awak masih cantik awak nak kasut baru itu melampau...ini kasut dah rupa roti kirai... tetap nak redha.