save tapi tak buat

Ehhhhh...sesedap jari je type camni ye.


KALAU YANG TAIP NI LELAKI .... 

Meh sini ammi nak cakap.  

Kitorang yang perempuan-perempaun cantik (dulu cantik sekarang masih lagi cantik ni), save resepi-resepi untuk spesis lelaki macam korang jugak.

Sekurang-kurangnya kitorang save 10 buat satu pun jadilah.  Dari tak buat langsung.  Kadang-kadang kalau sendiri malas nak buat kita forwardkan pada orang yang kita rasa rajin masuk dapur.  Kita orang perempuan ni memang mengamalkan konsep sharing is caring dalam berkongsi resepi bukan kongsi suami.

dan


KALAU YANG TAIP NI PEREMPUAN ...

Takpe ladies...korang jangan mengalah dalam terus save resepi.  Biar kita save resepi dari kita sibuk dok membawang baca gossip pasal artis, pasal rumahtangga orang lain pastu dok goreng cerita-cerita tu dengan orang lain... no no no...its not good.  

Manalah tau korang dah save banyak resepi sekali bila tidur malam Allah titipkan kerajinan, titipkan keinsafan untuk bangun dan masak untuk suami, untuk anak-anak taklah asyik makan telur dadar curah kicap je.

Ketahuilah, segalanya bermula dengan impian.

Yang penting masa save resepi tu buat folder dan label sesiap tau...senang nak cari nanti.  Nak masak lauk ikan korang gi je kat folder ikan keluar segala resepi ikan.  Kan senang.