Diam tak diam ammi ni dah hampir 2 tahun consume shake di waktu lunch.  Ammi blend dengan pisang ke, kurma ke, rolled oat atau apa-apa jelah yang ada.  Terima kasihlah kat boss sebab dia beli blender yang boleh blend ice...sonang nak buek ala-ala ice blended gitu.  Tapi kadang-kadang kalau lapar sangat awal pagi terbabas juga Intermittent Fasting ammi.  Ammi belasah je beli nasi lemak, nasi goreng.  Kadang-kadang ada pulak adik despatch yang baik hati bawakan makanan.  Orang memberi kita merasa.

Baru-baru ni ammi ada nampak beberapa posting kata Herbalife pun sama menyumbang pada malaun haramjadah itu.  Jadi marilah kita cari penggantinya.  Sebenarnya cari pun last minit bila protein shake tinggal lagi 2-3 sudu je.  

Sambil-sambil tunggu abah habis solat subuh di Masjid Negeri pagi Selasa sebelum hantar ammi ke Terminal bus tu, ammi pun cari dan terus order.  Ehhhhh tak buat research pun seketul Sharmila ni.  Register terus dapat 15% off.  Wahhhh.

Tau-tau semalam (Rabu) dapat whatsapp notification daripada abang poslaju kata barang dah sampai di bawah.  Wahhhhh pantas banget ni.


Masa ammi ambil kat bawah security guard hulur kat ammi dan cakap "boss punya" sister.  Ammi cakap bukan boss punya, saya punya.  Hahhaha...ingat boss kita je reti order kita tak reti?


Harga sangat berbeza.  Yang herbalife ni last ammi beli 3 bulan lepas harga dalam RM142 kalau tak silap.  Itu pun kita collect sendiri di outlet.  Kalau suruh dia post tambahlah lagi RM15.  Yang baru ini harganya RM79 tapi lepas new sign in discount dapatlah RM66.78 sen je.  Ada voucher free shipping...kita tekan je.

Part nutritional facts dia pun adalah kurang sana lebih sini.  Biasalah mana-mana product pun gini rasanya.

Taste wise dan keberkesanan ammi pun taktau lagi sebab belum buka pun.  Kita habiskanlah yang lama ni mungkin harini mungkin esok habislah tu.  Tak sabar nak try.



Dah alang-alang kita beli jugalah ubat tiak ni.  Ubat tiak biasa yang kita beli di pasaran semua dah masuk list boikot.  Payah betul nak mencari.  Dapatlah juga free gift ni ha...feminine wash.

Jenama ini masuk list boikot ke tidak sebenarnya?  Ammi tak perasan pun.  Kalau korang terperasan roger-roger ye.  Kita cari yang lain pulak.