Hari Sabtu haritu Ammi “berdatingan” hanya berdua dengan Kyra. Hari omakanak gitu.

Memandangkan Abah ada game bola di KL petang tu maka silakan Abah bawa Ozil main bola bersama dan bawalah juga kami wanita2 ini ke KL.

Sebelum ke KL kami singgah sebentar di kubur arwah mama sebab memang dihaluan yang sama.  Turun dari kereta ammi rasa macam ehhhh longgar je kasut ni. Nahhhh terputus pulak talinya. Ngada2 betul.


Tak pasal-pasal ammi sembat dengan jarum peniti je dulu sementara sampai ke mall.  Tapi seram gak nak pakai. Ammi membayangkan peniti tu tercucuk kat kaki.

Ammi suruh abah dropkan kami kat MRT Sg. Besi je sebab abah memang ke area situ ziarah kawan lama yang meninggal awal pagi Sabtu.

Ammi dengan Kyra terus je ambil MRT ke Cochrane dan teruslah ke MyTown.  Daripada MRT Cochrane nak berjalan ke MyTown tu taklah jauh tapi kasut ammi yg bermasalah ni buatkan ammi rasa macam umangaiiii jauh sungguh perjalanan.

Sampai je terus nampak outlet Decathlon dan kononnya nak cari selipar je. Sekali seliparnya semua macam buruk. Ke tempat kasut jelah terus. Cari walking shoes tak ada size. Jumpalah jogging shoes ni.  Belasah jelah. Lagipun ammi memang setiap hari kena berjalan jauh ke office. Beli jelah.


Kyra pilih yang light blue ni sebab katanya warna lain tu buruk. Macam orang tua.  Dia ingat maknya ni muda belia agaknya.  Cari juga socks, bayar dan buat muka tak malu pakai terus.  Arghhhh barulah selesa nak berjalan.