Ahad lepas kami berjumpa saudara saudari lagi sekali.  Seronoknya bila jumpa sepupu-sepupu sekali-sekala macam ni.  Jumpa kejap pun huru-hara kalau jumpa berlama-lama lagi kucar kacir jadi agaknya.


Setelah merewang manja-manja.

Majlis ni nearby rumah ammi je.  Di taman yang ammi tinggal ni memang pusing keliling rumah sepupu.  Itulah juga puncanya ammi setuju bila arwah mama cadangkan untuk ammi beli rumah kat situ.  Apa-apa hal ammi ada mereka-mereka untuk jenguk dan jengah.

Ternyata...betul.  Masa sefamily diserang Covid merekalah yang bergilir-gilir hantar lauk ke rumah mama.  Nak jumpa tak boleh, hantar letak depan pagar pun dah bersyukur.

Pagi ammi pergi dulu ke rumah abang sepupu ni.  Merewang apa yang patut.  Merewang bab yang berat-berat ammi tak join sebab hari semalamnya ammi di rumah kakak ipar.  Ammi merewang bab potong-potong last jelah.  Ammi join team buat pecal.  Kata kenduri orang jawa...confirmlah ada makanan jawa.



Dengan kakak arwah mama.  Ammi nampak lemper terus kaut satu.  Jangan dilepaskan...sebab barang limited.  Ammi gambar pun masuk dalam frame lemper tu...biar jadi bukti.  Ahaks.


Motif tangan ngan muka kau gitu?  Entah.


Dengan yang lain-lain.

Yang baju putih abang saudara, yang betopi hitam dibelakangnya kakak saudara.  Bertukar identiti mereka.  Tapi kita sayang korang.


Inilah lemper guys.  Macam pulut panggang tapi bukan.

Guna pulut dan intinya guna kelapa ada lada hitam.  Saya suka.

Terasa macam nak balik kampung di Banting pastu kita lepak baring-baring macam dulu, borak-borak, masak-masak, makan-makan.  

Bila jumpa di majlis kenduri macam ni macam tak puas berborak bergelak.

Semoga impian tercapai.