Haritu ammi beli litter box yang baru untuk anak-anak bulu.  Bekas yang diguna sekarang ni agak kecik.  Dorang dah besar jadi bila usai "business" dorang habis berterabur pasir ke lantai sebab dorang kuis-kuis nak kambus "hasil business" tu kan.

Ammi pun belilah yang baru..ada cover at least bila dah settle business dia kuis takdelah bersepah pasir tu atas lantai.  Boleh letak deodorizer sekali atas tu...hilanglah bau ashemnya.  Yang Garfield ok je boleh terima tempat baru, tapi yang betina ni alahaiiiii dia protes taknak yak-yak taknak shi-shi kat dalam tu.


Ada sekali tu ammi terbau taik kucing yang fresh dalam rumah.  Cari merata tak jumpa, rupanya lepas 2 hari ammi jumpa kat bawah rak tempat ammi letak sabun basuh sebelah mesin basuh.  Ammi jentik telinga si Poppy ni sebab memang dia jelah yang boleh masuk celah tu.  Garfield mana muat.


Pastu buat muka tak bersalah duduk terkangkang gini....anak dara menda duduk gini ntah?


Si Garfield yang tidur atas alas kaki dan memang mintak kena pijak je.  Tak ada tempat lain agaknya nak tidur..dah serupa je warnanya.

So, sudahnya sekarang ammi letak 2-2 litter box ni kat dapur.  1 yang baru memang Garfield yang konker sorang-sorang, pastu yang lama untuk Poppy.  Masalahnya yang lama ni pun kadang-kadang Garfield hijack jugak.  Semua mende kakak dia memang dia suka hijack.  Makanan kakak dia pun dia sailang juga.  Patutlah gomok anak oren ammi yang sekor ni.

Macam mana nak bagi dia biasakan diri guna litter box yang baru ni?  Semaklah tengok pasir berterabur kat dapur tu.  Ada idea tak kawan-kawan yang ada membela anak bulus ni?