Rentetan dari peristiwa up kan status tanpa sengaja tu....keesokan harinya Khilfi dengan penuh debaran ke sekolah agama tu untuk ambil result periksa.  

Ammi sebenarnya ada berjanji dengan dia.... kalau keputusan UPSRA dia straight As dan keputusan PBD sekolah kebangsaan akhir tahun semua TP6 ammi nak hadiahkan dia iPhone.  Dengan syarat-syarat periksa 2-2 sekolah kena cemerlang tanpa B langsung.  Bukan iPhone barulah...tapi iPhone second hand 2 series ke bawah dari yang latest series ni tapi masih baru sebab boss ammi ni kan pengumpul barangan Apple.  Dah boleh buat showroom Apple kat rumah dia.  Ammi dah deal baik punya ngan boss dan dia setuju nak jual pada harga yang rendah kat ammi.

Dijadikan cerita, Khilfi balik bagi salam terus cakap "Hmmmmmmm no iPhone for me" sambil cebek-cebek bibir.


Ammi: Why, what did you get? 
Khilfi: 6B 1A je.
Ammi: Haa??? serius 6B? 
(Tiba-tiba rasa menggeletar tangan masa tu)
Khilfi: Apa? Kamu nanyak-nanyak? Biar aku jelaskan.

Ehhhhhhh dia buat ikut trend pulak. Sepuk karang.

Dia keluarkan slip result dia...Alhamdulillah.


Tanjat ammi bila dia kata 6B... sebab kita taulah anak kita.  Alhamdulillah.... u have done your level best jadi kena redha.  Takde iPhone apa ada hal...bukan tak boleh hidup tanpa iPhone.

Esoknya kita raikanlah dia untuk dinner.  Nak tunggu Kyra macam lama lagi dia nak balik.  

Plannya nak ke Soru Station tempat mamacella selalu pergi tu...tapi eh tutup pulak.  Apa yang tertulis kat notis tutup depan pintu ammi tak nampak pulak dari dalam kereta tapi panjang juga tulisannya.  Bila apa yang dirancang tak jadi terus buntu nak makan apa.  Sebab dalam otak dah set nak chicken grill.

Ke Marrybrown sajalah.  Baru hari pertama dibuka.  Oklah...mohlah kita merasmikan pembukaan Marry Brown.


Yang diraikan...anak tembun ammi yang stress berat dia turun 100gram tapi kemudian naik 300gram.  Ahakssss..  Suruh main badminton petang-petang taknak.  Sibuk nak main bola dengan kawan-kawan.  Kalau main bola alahaiiiii berapa banyak je larian yang dia buat.  Confirm banyak jalan dari berlari kejar bola.  Kalau main badminton dan tentu-tentu ko kena kejar bola tu.





Kat belakang tu ada sekumpulan anak-anak tahfiz rasanya.  Mungkin owner outlet ni taja makanan anak-anak ni kot.  Mudah-mudahan diberkati.

Semoga terus berjaya di dunia dan akhirat anak ammi.  Abah & Ammi sentiasa sokong apa yang anak-anak nak buat janji apa yang nak dibuat tu sesuatu yang positif dan tak memudaratkan.