Sekarang ni hampir 2 bulan juga ammi dah tak makan during lunch hour.  Ammi akan buat shake.  Dalam shake tu akan ada pisanglah biasanya sebab at least bolehlah kenyang sampai ke dinner nanti.

Dulu boss beli pisang untuk shake dia je, sekarang ni sebab ammi pun ber'shake' juga jadi ammi lah take over bahagian beli pisang.  Dia beli rolled oats dan bahan lain.  Tapi biasanya dalam shake ammi, ammi tak letak macam-macam.  Ammi cuma letak pisang, kurma, rolled oats / muesli, protein powder dan air.  Ammi tak guna pun ice cubes bagai sebab ngilu gigi mak.  Ammi cuba untuk kurangkan calory intake waktu minum shake.  Tapi ada masa ammi letak je chia seed atau peanut butter yang jenis unsweetened dan unsalted tu.  Ikutlah selera pada hari kejadian.


Ammi beli banyak terus.  Tak kuasa nak beli sikit-sikit.  Sebenarnya ammi pun taktau nama pisang ni..tengok dia tergantung lawa ammi suruh je orang kedai tu ambikkan.  Pisang montel rupanya.


Pastu ammi kupas kulit dan masuk je dalam freezer.  

Kalau orang kata ala hilanglah khasiat dia kalau dah kejung beku... arghhhh persetankan.

Dulu beli letak je kat pantry, tapi ammi rimas bila ada agas dok hurung.  Kalau agas tu dok duduk kat pantry je takpelah jugak.  Ni dia sibuk terbang kat depan muka ammi bagai.  Ishhhh geram.

Pastu boss kata "why not kita letak pisang dalam fridge"... kita cuba dan end-up kulit bertukar jadi hitam lebam.  Seram.  Sudahnya kita frozenkan jelah.