Malam tadi ammi dikejutkan dengan berita kawan ammi waktu disekolah telah pergi menemui penciptaNya.  Ammi tau pun sebab ammi tengok Whatsapp status.  Ammi jarang-jarang tengok FB, kalau tengok pun bila dalam LRT skrol sana sini sikit-sikit pastu dah.  Tak perasan pun berita tentang kematian kawan ammi ni.


Ammi nampak nama dia appear kat Whatsapp status dan ammi tengok sebab ammi selalu je reply kat status dia kalau sekali dia dia up status.  Sekali bila nampak status macam ni ammi terus tanya "betul ke ni?" dan orang yang pegang handphone dia kata "Iya betul"...Allah.

Ammi terus je update kawan-kawan group kelas ammi dan dorang semua pun terkejut.  Bila salah sorang kawan kelas telephone ammi, ammi on the spot nangis sebab Allah tak tau nak cakap camna.  Lepas sorang-sorang kawan kelas yang dijemput.  

Yang ralat takde sorang pun tau sehingga ke tarikh 24/5/2022 yang arwah ni dah meninggal pada tarikh 13/5/2022.  Ralat sungguh rasa hati sebab ammi tau dia tak sihat tapi tak terus chat dengan dia.  Last ammi berborak dengan dia sekitar penghujung April.  Ammi ada juga wish birthday dia 25/4/2022 baru-baru ni.  Lepas tu kita pun senyap je sebab sibuk dengan raya, kerja bagai.

Masa tu arwah berada di Abu Dhabi dan katanya dia tak boleh balik ke Malaysia sebab kesihatan dia tak stabil.



Dan bila dia sebut benda yang ammi bulatkan tu...alahai.  Sekurang-kurangnya dia sempat balik ke Malaysia.  Dia meninggal di Langkawi pada 13/5/2022 dan dikebumikan kat Alor Setar pada 16/5/2022 setelah selesai urusan forensic dan sebagainya.

Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas rohmu, mengampunkan segala dosa-dosamu dan menerima segala amal ibadah sepanjang hayatmu Putra Iskandar bin Mohamad Zin.

Ko selalu cakap "ko kawan pompuan aku paling gila nak mati sebab ko sorang je berani gaduh dengan aku masa tingkatan 2 walaupun masa tu ko macam size ikan bilis aku size ikan paus".