Khilfi dan Ozil...

Dorang berdua ni beza umur sekitar 4 tahun.  

Setiap hari TANPA TIDAK mesti bergaduh.  Celik je mata mesti dengar bergaduh mulut.  Ammi pun taktaulah samada ini normal atau tidak untuk dua beradik lelaki yang ada gap usia sebanyak ini untuk bergaduh setiap hari.  Penat sungguh dengar dorang bergaduh.  

Kadang-kadang cuma bergaduh mulut, ada masa bergaduh sampai tolak-tolak, tumbuk-menumbuk.  Ishhhhhh.

Ammi tengok anak buah ammi (abang umur 14 adik lelaki bawah dia umur 8, beza 6 tahun kan...) tak bergaduh pun.  Si abang sayang sungguh dengan adiknya.  Tapi anak ammi huhuhuhu.


Ya ampun...hitam melangut sungguh Khilfi waktu ni.  Kurus pulak tu.  Ni zaman dia aktif main bola dengan kelab bola dia la tu agaknya.

Masa ni budak berdua ni bolehlah dikatakan agak kamcing jugak...walaupun ada ketika bergaduh.  Tapi tidaklah macam sekarang ni...setiap saat nak bergaduh je.

Hujung minggu dapat main phone sorang satu pun bergaduh jugak.  Bergaduh kadang-kadang sebab berebut pilih player bola yang sama dalam game tu.  Ek elehhhhhh.

Khilfi dengan Kyra pulak beza sekitar 1 tahun 6 bulan.  Dorang agak rapat, boleh borak terkikik-kikik berdua dalam bilik, dalam kereta tapi tidak di antara Khilfi dan Ozil.



Kongsi makanan, minuman tanpa berkira.  Cuba kalau suruh Khilfi kongsi dengan Ozil atau suruh Ozil kongsi dengan Khilfi...fuhhhhh rasa nak buang je makanan tu terus.

Pastu abang kata...tu lah abang rasa abang asyik nak gaduh je dengan adik sebab abang "TERCIUM" kaki dia masa dia baby kot.  Patutnya abang bagi dia yang cium kaki abang.  Hhhahaha


Anak-anak korang ada bergaduh gini gak ke?  Apa solusi korang?