Ammi sempat bersama dengan Aca (ayah ammi) hanya untuk 20 tahun.  At the age of 50 Aca pergi menghadap Ilahi.  Tak apa, itulah takdir yang Allah dah tetapkan untuk Aca dan kami sekeluarga.  

To flashback memories, Aca jaranglah masak di rumah.  Aca cuma akan sediakan simple breakfast for us before school.  Buat a bowl of oats, sapu-sapu jam atas roti atau telur separuh masak.  Sarapan itu satu yang wajib dirumah ammi dulu...walaupun hanya minum segelas milo.  At least before you stepped out of the house...you need to fill up your stomach.

Yang paling ammi ingat aca masak (masak yang "serious" utk satu family) masa arwah mama demam teruk.  Itu kali pertama ammi tengok mama flat teruk tak boleh bangun.  So, aca took over tugas memasak.  Yang bestnya...dalam setiap benda yang aca masak ada tomato.  Nasi goreng ada tomato, goreng sayur ada tomato, sup ada tomato.  Tomato tu korang jangan expect aca letak yang dia potong wedges tu...noooooo.  Aca lenyek-lenyek ok. (sampai mama naik muntah makan).  hahahah.

Itulah kisahnya.  Gambar??? Nan hadoooo sebab zaman dulu pakai camera yang kena beli kodak tu korang..ada 30 keping je boleh snap.  Tak adalah macam sekarang ni...pusing kiri snap, pusing kanan snap.